Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Gogolinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.gogolin.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez Firmę Grzegorz Przewłocki, Grzegorz Zieleźny, Sławomir Milewski, Mateusz Chudy netkoncept.com Spółka Jawna. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Krzysztof Reinert — email: lub telefonicznie 77 407 68 14 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek urzędu posiada windę dostosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Na parkingu znajdują się specjalne miejsca parkingowe.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Realizując ustawę z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się ( Dz. U. Nr 209, poz.1243), w celu załatwienia spraw w urzędzie informuje się, że Urząd Miejski w Gogolinie zapewnia możliwość korzystania przez osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika.
Osoba mająca trudności w komunikowaniu się powinna pisemnie zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się do kancelarii Urzędu Miejskiego w Gogolinie co najmniej 3 dni przed tym zdarzeniem. Zgłoszenia należy dokonać na adres; 47-320 Urząd Miejski w Gogolinie, ul. Krapkowicka 6 lub pocztą elektroniczną na adres . Urząd zapewni obsługę na zasadach określonych w ustawie w terminie ustalonym ze zgłaszającym.
Wyżej wymienione świadczenie jest bezpłatne dla osoby będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( Dz. U z 2011 r. Nr 127, poz. 721 ze zm.)
Gogolin - audyt dostępności BIP.pdf - data dodania: 2020-05-08 00:00:00