Kontrole zewnętrzne
KONTROLE ZEWNĘTRZNE WŁASNEJ JEDNOSTKI
ROK 2004
- Kontrola dot. organizacji, przyjmowania, ewidencjonowania, rozpatrywania, załatwiania skarg i wniosków (Opolski Urząd Wojewódzki – Wydział Prawny i Nadzoru).
- Kontrola działalności USC w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie (Opolski Urząd Wojewódzki – Oddział Rejestrów Państwowych i Wyznań Religijnych Wydziału Spraw Obywatelskich i Migracji)2
- Kontrola wykorzystania dotacji celowych w 2003 r. z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej (Opolski Urząd Wojewódzki – Wydział Finansów i Budżetu).
- Inspekcja w zakresie sporządzania spisów wyborczych (Delegatura KBW w Opolu).
- Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej za rok 2003 (RIO w Opolu).
- Kontrola archiwum USC (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Kontrola dotycząca oceny realizacji zadań obrony cywilnej i reagowania kryzysowego (Starostwo Powiatowe w Krapkowicach).
ROK 2005
- Kontrola przestrzegania wymagań związanych z opłatami dot. koncesji na wydobywanie wybranych kopalin pospolitych i podstawowych latach 2002 0 2004 (Delegatura NIK w Opolu).
- Kontrola dot. organizacji, przyjmowania, ewidencjonowania, rozpatrywania, załatwiania skarg i wniosków (Opolski Urząd Wojewódzki – Wydział Prawny i Nadzoru).
- Kontrola archiwum zakładowego (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Kontrola realizacji zadań OC (Opolski Urząd Wojewódzki – Wydział Zarządzania Kryzysowego).
- Kontrola problemowa w zakresie realizacji przez burmistrza ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Opolski Urząd Wojewódzki – Wydział Spraw Obywatelskich i Migracji).
ROK 2006
- Kontrola pracy stażystki (Powiatowy Urząd Pracy w Krapkowicach).
- Kontrola dokumentów finansowych dotyczących złożonego projektu do SPO (Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego).
- Kontrola dokumentów finansowych dotyczących złożonego projektu do SPO (Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego).
- Kontrola problemowa z zakresu realizacji zadań zleconych dotyczących ewidencji działalności gospodarczej (Opolski Urząd Wojewódzki – Wydział Rozwoju Regionalnego).
- Kontrola problemowa archiwum zakładowego w zakresie kompletności i stanu uporządkowania materiałów archiwalnych (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Kontrola realizacji w 2005 r. zadań określonych w ustawie z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego - dot. Urzędu Miejskiego w Gogolinie (PRON Warszawa).
- Kontrola realizacji w 2005 r. zadań określonych w ustawie z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego - dot. Urzędu Miejskiego w Gogolinie (PRON Warszawa).
- Kontrola związana z odbiorem przychodni w Gogolinie przy ul. Szkolnej 2).
- Kontrola:
- prawidłowości i rzetelności obliczania, potrącania i opłacania składek i wpłat, do których pobierania zobowiązany jest zakład oraz zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego,
- ustalanie uprawnień do świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych oraz świadczeń rodzinnych, wypłacanie świadczeń i zasiłków oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu,
- prawidłowość i terminowość opracowania wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe oraz ustalenie kapitału początkowego,
- prawidłowość wystawiania zaświadczeń lub zgłaszania danych dla celów ubezpieczeń społecznych (Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Opolu – Wydział Płatników Składek).
ROK 2007
- Kontrola:
a) Przygotowania i aktualności dokumentacji planistycznej dot. akcji kurierskiej,
b) Organizacji i przebiegu treningów akcji kurierskiej,
c) Opracowania dokumentacji i znajomości zasad funkcjonowania stałego dyżuru,
d) Prowadzenie i aktualność dokumentacji nałożonych świadczeń na rzecz obrony (Wojewoda Opolski).
- Kontrola wykorzystania środków Funduszu przekazanych na podstawie Umowy 1/O-08/POSN/2006 z dnia 17 marca 2006 r. o dofinansowanie w ramach programu pn. „Program ograniczania skutków niepełnosprawności - I transza środków (Odział Opolski PFRON).
- Kontrola problemowa archiwum zakładowego USC (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Kontrola nieodpłatnego przekazania nieruchomości (Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Opolu).
- Kontrola stażystów (PUP w Krapkowicach).
ROK 2008
- Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej za rok 2007 oraz wybranych zagadnień w latach 2005 – 2006 i 2008 (RIO Opole).
- Kontrola celowości i zgodności z prawem gospodarowania wybranych środków publicznych w 2005 r. (UKS Opole).
- Kontrola problemowa w zakresie organizacji załatwiania skarg i wniosków (Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu).
- Kontrola problemowa w zakresie rejestracji aktów stanu cywilnego (Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu)
- Kontrola problemowa w zakresie zmiany imion i nazwisk (Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu).
- Kontrola archiwum zakładowego Urzędu Miejskiego (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Kontrola stażystki (PUP Krapkowice).
- Kontrola wykorzystania środków finansowych funduszu zgodnie z umowa WRR/000014/08/D z dnia 12 października 2007 r. (Odział Opolski PFRON).
- BHP i prawo pracy w archiwum zakładowym (Państwowa Inspekcja Pracy – Opole).
- Kontrola problemowa z zakresu rejestracji przedpoborowych (Wojewoda Opolski).
ROK 2009
- Kontrola problemowa z zakresu dowodów osobistych (Wojewoda Opolski).
- Kontrola problemowa z zakresu ewidencji ludności (Wojewoda Opolski).
- Kontrola problemowa wykonywanych zadań obronnych:
- planowanie operacyjne i programowanie obronne,
- przygotowanie elementów systemu obronnego państwa,
- realizacja zadań współpracy cywilno – wojskowej,
- przygotowanie systemu kierowania bezpieczeństwem państwa,
- planowanie i organizowanie świadczeń osobistych i rzeczowych,
- planowanie i realizacja szkolenia obronnego (Opolski Urząd Wojewódzki – WKU Nysa).
- Archiwum zakładowe – kontrola problemowa z zakresie prowadzenia ewidencji.
ROK 2010
- Wykorzystanie środków FP w 2009 na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników (Wojewoda Opolski).
- Kontrola w zakresie ujętym w art. 12 ustawy z dnia 29.08.1997 o strażach gminnych (Wojewoda Opolski).
- Kontrola wykorzystania środków Funduszu zgodnie z Umową nr UWA/000030/08/D z dnia 15.12.2008r. (Dyrektor Oddziału PFRON).
- Kontrola wykorzystania środków przekazanych przez Fundusz zgodnie z umową OON/000089/08/D z dnia 20 kwietnia 2009r. (Dyrektor Oddziału PFRON).
- Kontrola archiwum Zakładowego w zakresie uporządkowania materiałów archiwalnych (Dyrektor Archiwum Państwowego w Opolu).
- Kontrola Archiwum Zakładowego Urzędu Stanu Cywilnego (Dyrektor Archiwum Państwowego w Opolu).
ROK 2011
- Kontrola problemowa w zakresie oceny realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Urząd Wojewódzki w Opolu).
- Kontrola problemowa w zakresie oceny podejmowanych działań wobec dłużników alimentacyjnych ( Urząd Wojewódzki w Opolu).
- KPOŚK (WIOŚ Opole).
- Czynności sprawdzające transakcje sprzedaży nieruchomości (US Krapkowice).
- Wizytacja w miejscu dot. „Centrum aktywacji wiejskiej w Choruli” (UMWO - Departament PROW).
- Kontrola projektu systemowego dla gimnazjum (UMWO – Dialog).
- Ulgi uchwalone przez gminy w odniesieniu do podatków stanowiących dochód w latach 2008 - 2010 (NIK Opole).
- Kontrola ogólna archiwum zakładowego (Dyrektor Archiwum Państwowego w Opolu).
- Kontrola problemowa projektu systemowego 9.1.2 PO KL (UMWPO – Departament Edukacji i Rynku Pracy).
- Kontrola planowa realizacji projektu „Przyjazny Urząd – program szkoleń dla pracowników Urzędu Miejskiego w Gogolinie” PO KL 05.02.01-00-221/09-00 (MSWiA).
- Kontrola płatnika składek ZUS (ZUS Opole).
- Wizyta monitorująca stażystę (PUP Krapkowice).
ROK 2012
- Kontrola projektu POKL.09.01.02-16-101/10 (WUP Opole).
- Wizytacja w miejscu operacji „Budowa kanalizacji sanitarnej w Malni” w ramach PROW 2007-2013 (UMWO).
- Kontrola projektu POKL 9.1.2-16-101/10 – pod kontem stosowania ustawy Pzp (WUP Opole).
- Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej za 2011 rok oraz wybranych zagadnień za lata 2008-2010 (RIO Opole).
- Kontrola realizacji zadania „Budowa kanalizacji sanitarnej w Odrowążu” (WFOŚiGW – Opole).
- Prawidłowość wykorzystania, udokumentowania, rozliczania środków finansowych przekazanych z budżetu Woj. Opolskiego na podstawie umowy nr 74/2010 z przeznaczeniem na pomoc finansową dla mieszkańców gminy w czasie powodzi w 2010 roku (UMWO – Dep. Zdrowia i Polityki Społecznej).
- Kontrola na miejscu realizacji operacji pn. „Odnowa wsi – drogą do sukcesu” realizacja w ramach PROW 2007-2013 (UMWO).
ROK 2013
- Ocena realizacji zadania (WFOŚiGW - Opole).
- Kontrola problemowa archiwum zakładowego Urzędu Stanu Cywilnego (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Finansowanie przedszkoli publicznych i niepublicznych oraz wykorzystanie przez te placówki niektórych zadań w zakresie kształcenia, wychowywania i opieki w latach 2011-2013 (Dyrektor Delegatury NIK w Opolu).
- Kontrola realizacji zadania dofinansowanego w ramach Programu Rządowego „Cyfrowa szkoła” (Wojewoda Opolski).
- Kontrola w zakresie ochrony środowiska (Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu).
ROK 2014
- Kontrola problemowa archiwum zakładowego w zakresie postępowania z dokumentacją wywłaszczeń (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Realizacja przez wybrane gminy woj. opolskiego zadań własnych w zakresie ochrony zdrowia (Delegatura NIK w Opolu).
- Prawo pracy, techniczne bezpieczeństwo pracy (PIP – Opole).
- Kontrola zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją przedłożoną do rozliczenia (WFOŚiGW w Opolu).
- Zagospodarowanie stawu na centrum spotkań mieszkańców Krainy Św. Anny w miejscowości Obrowiec (UMWO – Dep. PROW).
- Budowa Kanalizacji sanitarnej w Odrowążu (UMWO – Dep. PROW).
ROK 2015
- Wizytacja projektów PROW: „Centrum Aktywizacji Wiejskiej w Odrowążu”, „Poprzez sportową aktywność mieszkańcy Kamienia Śląskiego dbają o środowisko krainy” (UMWO – Dep. PROW).
- Wizytacja projektów PROW – „Miejsce rekreacji dla najmłodszych – miejscem integracji mieszkańców” (UMWO – Dep. PROW).
- Wizytacja projektów PROW: „Środowisko Krainy Św. Anny zadbane dzięki aktywności sportowej mieszkańców Kamienia Śląskiego”, „Poprzez sportową aktywność mieszkańców Malni dbają o środowisko Krainy” (UMWO – Dep. PROW).
- Prawidłowość gospodarowania środkami publicznymi obejmującymi część oświatowych subwencji ogólnej, w tym wykorzystania obowiązków związanych z gromadzeniem danych stanowiących podstawę jej rozliczenia na rok 2011 (UKS Opole).
- Kontrola ogólna archiwum zakładowego urzędu (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Kontrola w zakresie przestrzegania ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu).
- Kontrola problemowa – OC (Starostwo Powiatowe w Krapkowicach).
ROK 2016
- Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej za 2014 rok oraz wybranych zagadnień za lata 2013, 2015 i 2016 (RIO Opole).
- Kontrola problemowa wykonywania zadań obronnych (Wojewoda Opolski).
- Organizacja przyjmowania skarg, wniosków przez organy Gminy Gogolin (Wojewoda Opolski).
- Zapewnienie przez organy publicznej prawidłowego zagospodarowania odpadów komunalnych (NIK – Delegatura Opole).
- Kontrola archiwum Urzędu Stanu Cywilnego (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Wydawanie licencji i zezwoleń (Opolski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego).
- Ocena zgodności przedłożonych do Funduszu dokumentów ze stanem faktycznym (WFOŚiGW w Opolu).
ROK 2017
- Kontrola płatnika składek ZUS (ZUS Opole).
- Sprawdzenie projektu pod kątem zgodności realizacji z umową o dofinansowaniu i obowiązującymi przepisami prawa - WND-RPOP.03.01.02-1-0002/16 (Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego).
- Kontrola budowy drogi (Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Krapkowicach.
- Kontrola stanu technicznego budynków gminy, straży pożarnych (PINB w Krapkowicach).
- Kontrola stanu przestrzegania przepisów p.poż. (KPPSP w Krapkowicach).
ROK 2018
- Kontrola realizacji zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Opolski Urząd Wojewódzki).
- Kontrola ex post projektów „Odnowienie Pomnika Karolinki i Karlika – symbolu śląskiej pieśni ludowej” (Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego.
- Kontrola ex post w ramach PRO 2007-2013 projektu „Miejsce rekreacji dla najmłodszych- miejscem integracji mieszkańców” (Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego).
- Kontrola archiwum zakładowego (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Zapewnienie przez gminy opieki przedszkolnej (NIK Delegatura w Opolu).
- Kontrola problemowa w zakresie oceny stanu przygotowań i realizacji zadań obrony cywilnej na obszarze działania Szefa OC Gminy Gogolin (Starostwo Powiatowe w Krapkowicach).
ROK 2019
- Kontrola archiwum Urzędu Stanu Cywilnego (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Kontrola trwałości projektu Nr DOIS 02.05.00-o-0-0019/16 (NFOŚiGW).
- Kontrola sanitarna Centrum Przesiadkowego (PPIS w Krapkowicach).
- Kontrola stanu zachowania i potrzeb konserwatorskich mogiły powstańca śląskiego Konstantego Joska w Choruli i mogiły zbiorowej powstańców śląskich w Kamieniu Śląskim (Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Opolu).
- Wizyta projektu „Spotkajmy się w centrum – Stworzenie miejsca rekreacji i integracji w miejscowości Górażdże”. PROW 2014-2020. (UMWO – DOW).
- Ćwiczenie PIAST 2019 (Prezes RM).
- Rejestr wyborców – Spisy wyborców (Delegatura Krajowego Biura Wyborczego).
ROK 2020
- Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej za 2018 rok oraz wybranych zagadnień za lata 2016 – 2017 i 2019 – 2020.(Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu).
- Kontrola w związku z COVID 19 (Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Krapkowicach).
ROK 2021
- Kontrola płatnika składek (Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Opolu).
- Kontrola problemowa w zakresie oceny stanu przygotowań i realizacji zadań OC na obszarze działania Szefa OC Gminy Gogolin (Starostwo Powiatowe w Krapkowicach).
- Kontrola licencji i zezwoleń w krajowym transporcie drogowym (Opolski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego).
- Wizyta w miejscu operacji „Izba tradycji w Kamieniu Śl.” współfinansowanej w ramach PROW 201402020 (Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego).
- Kontrola trwałości projektu RPOP.03.02.02-16-0016/17 (Marszałek Województwa Opolskiego).
- Gospodarowanie środkami UE (IAS w Opolu).
- Kontrola zadania „Przebudowa ulicy Sportowej (Opolski Urząd Wojewódzki).
ROK 2022
- Kontrola realizacji zadań nałożonych na Burmistrza Gogolina w Programie ochrony powietrza (Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska).
- Kontrola archiwum zakładowego Urzędu Miejskiego w Gogolinie (Archiwum Państwowe w Opolu).
- Kontrola obiektów, w których przebywają uchodźcy z Ukrainy (Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Krapkowicach).
- Ochrona Środowiska (Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu).
- Kontrola Marszałkowskiej Inicjatywy Sołeckiej (Urząd Marszałka Województwa Opolskiego).
Kontrola planowa realizacji projektu Przyjazny Urząd - program szkoleń dla pracowników Urzędu Miejskiego w Gogolinie PO KL 05.02.01-00o22199(MSWiA)_2011_.pdf (2,39MB)
Kontrola - ulgi uchwalone przez gminy w odniesieniu do podatków stanowiących dochód w latach 2008-2010 (NIK Opole)_2011.pdf (1,50MB)
Protokół kontroli - kontrola problemowa Archiwum Zakładowego w zakresie uporządkowania materiałów archiwalnych (Dyrektor Archiwum Państwowego w Opolu)_2010.pdf (335,04KB)
Protokół kontroli - kontrola problemowa w zakresie oceny podejmowanych działań wobec dłużników alimentacyjnych (Urząd Wojewódzki w Opolu)_2011.pdf (239,96KB)
Protokół kontroli - kontrola problemowa w zakresie oceny realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Urząd Marszałkowski w Opolu)_2011.pdf (204,14KB)
Protokół kontroli - KPOŚK (WIOŚ Opole)_2011.pdf (260,23KB)
Protokół kontroli - kontrola problemowa Archiwum Zakładowego w zakresie ewidencji i zabezpieczenia materiałów archiwalnych - USC (Dyrektor Archiwum Państwowego w Opolu)_2010.pdf (443,55KB)
Protokół kontroli - kontrola w zakresie ujętym w art. 9 pkt 2 ustawy z dnia 29.08.1997 o strażach gminnych (Wojewoda Opolski)_2010.pdf (751,23KB)
Protokół kontroli - kontrola wykorzystania środków Funduszu zgodnie z Umową nr UWA_000030_08_D z dnia 15.12.2008 r. (Dyrektor Oddziału PFRON)_2010.pdf (347,20KB)
Protokół kontroli - kontrola wykorzystania środków przekazanych przez Fundusz zgodnie z umową nr OON_000009_08_D z dnia 20 kwietnia 2009 r. (Dyrektor Oddziału PFRON)_2010.pdf (329,70KB)
Protokół kontroli - wykorzystanie środków FP w 2009 na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników (Wojewoda Opolski)_2010.pdf (904,98KB)
Protokół kontroli - kontrola problemowa Archiwum Zakładowego w zakresie prowadzenia ewidencji_2009.pdf (272,58KB)
Protokół kontroli - kontrola problemowa wykonywania zadań obronnych w Urzędzie Miejskim w Gogolinie w dniu 6 maja 2009 r..pdf (535,84KB)
Protokół kontroli - kontrola problemowa z zakresu dowodów osobistych (Wojewoda Opolski)_2009.pdf (197,68KB)
Protokół kontroli - kontrola problemowa z zakresu ewidencji ludności (Wojewoda Opolski)_2009.pdf (249,33KB)
Protokół kontroli - kontrola stażystki (PUP Krapkowice)_2008.pdf (54,83KB)
Protokół kontroli - kontrola problemowa w zakresie organizacji załatwiania skarg i wniosków (Opolski Urząd Wojewódzki)_2008.pdf (265,71KB)
Protokół kontroli - BHP i prawo pracy w archiwum zakładowym (Państwowa Inspekcja Pracy - Opole)_2008.pdf (522,11KB)
Protokół kontroli - kontrola archiwum zakładowego Urzędu Miejskiego (Archiwum Państwowe w Opolu)_2008.pdf (467,75KB)
Protokół kontroli - kontrola kompleksowa gospodarki finansowej za rok 2007 r. oraz wybranych zagadnień w latach 2005, 2006 i 2008 (RIO Opole)_2008.pdf (46,70KB)
Protokół kontroli -kontrola problemowa z zakresu rejestracji przedpoborowych (Wojewoda Opolski)_2008.pdf (94,78KB)